Monday, April 28, 2008

Munajat sebelum tidur

Actually i'd found this munajat by sami yusuf around last week. Asalnya tengok dalam web Ustaz Zaharuddin seperti biasa untuk tengok artikel-artikel beliau terkini. So ada satu lagu sami yusuf dalam youtube yang dia rekemen kepada pembaca2 website dia... then saya pun godek2 la link dalam youtube untuk cari nasyid sami yusuf yang lain dan terjumpa munajat ni... dalam pelbagai bahasa, arab, english, ada urdu pun dia campur jugak dalam munajat nih.. paham la sket2 (berkat banyak nusrah jemaah Pakistan dan India dulu2, hehe)

Tapi cukup sayu dan sedih dengar munajat nih sebenarnya, kena dengan alunan suara dan rentaknya... especially bila tutup lampu, duduk dalam bilik sorang2 dalam gelap... dan pada waktu inilah baru terasa betapa kerdilnya diri di depan Allah...

Saya dah letak dalam profile friendster saya... tapi rasanya bagus juga letak dalam blog ni, kot ada rakan-rakan yang tak buka friendster seperti sarip, azman tganu, bukhari, zhafaran and the gang.. yang korang nih pun satu hal, masuk blog aku, hantar la comment sikit ke, kat chatterbox nih... nih nak komen, ada ke patut hantar email / sms? huhuhu...

Syabas Sami Yusuf, it is indeed a good nasyeed!




Ni satu lagi yang cukup saya suka dari zaman kat UM lagi... laungan selawat yang cukup mengasyikkan... masya Allah!


No comments: