Sunday, April 27, 2008

Maafkan saya makcik, tetapi saya terpaksa menolak dengan lembut perlawaan itu... bukan saya tidak menghormati ketinggian agama dan akhlak anak makcik, seorang hafizah, lulusan al-azhar... tetapi saya sendiri tidak bersih dan penuh dosa... saya tidak bersedia.... iman yang lemah, dan amal yang tak seberapa... tambah pula dengan kerjaya yang tidak stabil macam sekarang ni...

dan saya sendiri dalam satu pencarian yang belum lagi saya temui jawapannya... begitu juga dengan hubungan saya dengan seseorang yang belum pasti lagi penghujungnya bagaimana, walaupun rasanya macam makin pudar dibawa arus masa..

Rasanya inilah jawapan yang terbaik kot?
Ya Allah, berilah petunjuk kepada hambaMu ini...

3 comments:

Ladyship Atie said...

masyaallah!!!!!
taw x betape ruginye nta??
em, xpelaa...
nta istikharah je la banyak2..
jangan buat keputusan melulu...
only Allah knows the best..
isy, sebak sebenarnye...
betape bagusnye lamaran tu..
hmm..
semoga dipertemukan dgn jodoh terbaik..
insyaAllah amin..

eksp said...

takpe lah... rasanya tak layak...
lagipun ada banyak lagi komitmen lain..
jazakillah.. thanks 4 d' concern =)

Anonymous said...

Ceh! Aku selambe jer dapat kawin 2. Tak heran pun.
Nak tolak senang je...tak yah guna bahasa berbunga. Cakap je "saya dah ade..." kan habis cerita.
Kpd atie, ape ruginya? Kan jodoh tu dah tetap? Kalau terlepas orang tu maknanya bukan jodoh la tu. Ada la yg lebih baik utk si eksp ni. Maknanya tak rugi la. Apa yg ruginya? Keputusan Allah tu memang the best!
Istikharah bukan time ada pilihan je. Time tak de pilihan pun istikharah.
Istikharah - mesy dgn Allah.