Tuesday, October 28, 2008

Aku, demam dan doktor....

Hari ini saya demam....

Bermula dari malam tadi lepas maghrib dah ada nampak simptom-simptom demamnya... badan rasa seram sejuk... dan punya sejuk kalau terkena kipas dan air... macam kena ais..

Pukul 4 pagi... terbangun dari tido, dan rasa badan yang teramatlah panas... macam pegang tepi luar peti ais panasnya... tapi badan tak berpeluh2... apa lagi, cepat-cepat ambil tuala, basahkan dengan air dan lilit kat kepala untuk elakkan dari panas naik kat otak....

Dan sampai waktu sekarang nih, rasa macam dah ok sikit... cuma masih lagi ada rasa demamnya.... tengah kuat berpeluh, dan ulang alik ke bilik air sebab ada diarrhoea sikit...

Harapnya by esok akan sembuh...

Sejarah demam dalam hidup

Aku bukanlah orang yang selalu demam... dalam setahun, adalah sekali je demam kot... tapi sekali demam, memang betul-betul demam punya....

Tahun lepas, aku demam dekat sebulan... siap tersilap makan antibiotik, jadi demam tuh makin berlarutan, siap kaki kebas macam kena gout lagi.... sebulan tu betul2 sebelum nak masuk Ramadhan...

Kalau 2 tahun lepas (2006), demam waktu lepas siapkan tesis... ada la dalam 2 minggu jugak kot...

Tahun 2005, demam dekat sebulan jugak, after bulan raya.... time nih baru lepas pilihanraya kampus etc...

Tahun 2004, demam dekat sebulan lebih jugak.... after balik dari khuruj di Jakarta...

Harapnya tahun nih tak selama itulah demamnya.... amin....

p/s: takut nak makan ubat..... hehehe

gambar ini hanyalah hiasan semata2.....

14 comments:

chomelista homestay said...

Lalalala kantoi,
takot nak mkn ubat rupa2nya,
ceng ceng ceng! :D
Ape nihhhhh tak macho la ko! Buweks!

Khuruj tu apa? :-/

eksp said...

haha..
aku ada sejarah tak best dengan obat la deidaa..
khuruj? satu bentuk program...

chomelista homestay said...

Sejarah xbest cemana?
Tertelan slh ubat ke? :p
Ko ni kelakar ah.. ekekkke!

eksp said...

ko nih baca ke idak posting aku nih?

Ladyship Atie said...

salam.
samela kite.
=(
tapi yg bezanya, next monday i got paper!!
tolong doakan ye.
sama2 get well soon.
uhu
insyaAllah

dust said...

hehehe..aku pon tak suka mkn ubat.. sebolehnye aku elak.

eksp said...
This comment has been removed by the author.
chomelista homestay said...

Aku baca,
tp aku blur.. ekekekke!

Heh ko ingt semua org suka mkn obat?!
Aku xsuka
tp sbb aku nak sihat.. aku mkn :p

eksp said...

atie: hehe.. syafakallah... moga cepat sembuh dan boleh jawab exam dengan flying colors :D

nasrah: hahaha.. aku ada geng!! hehe

deidaa: aku lagi best.. kalau boleh tanak makan obat... tapi nak sembuh jugak...

boleh tak camtuh? ^^

Anonymous said...

lorrr..demam ke?..
dah sehat lum?
jgn malas2 mkn ubat k...
sy pun x suka mkn ubat, tp dh terpaksa, telan je la..hihihihi

chomelista homestay said...

Ekspo... blh,
tp lps tu ko blh la
terbongkang mcm cik hyppo tu.. ekekke
larikkkkkk! :::

eksp said...

hani: belum lagi sehat... masih kedemaman...

deidaa: hahaa.. ko kutuk aku haa.. siap ko!!

chomelista homestay said...

Apa plak kutuk!
Btol apa,
ko snd guna avy hyppo kan aritu? :kening:

eksp said...

deidaa... sejak bila pulak aku pakai avatar hyppo nih?

ko buat macam nih jurnal BDN aku pulak ek.. hahha