Thursday, March 5, 2009

Kekasih yang dirindu



Ya Rasul Ya Habib Salamun 'Alaik

Aku duduk sendirian merindu
Pemergian seorang kekasih
Walau lama penantianku ini
Aku yakin pasti bertemu

Aku tahu padanya tiada mungkir
Kerna itu bukanlah sifatnya
Di akhirat kan bersua lagi
Dengan mereka yang merinduinya

Kerna dia telah pun berjanji
Akan memberi syafaatnya nanti
Saat itu pasti kan terjadi
Pada umatnya yang bertakwa

Telah beribu tahun sudah berlalu
Keagungannya pernah berlaku
Sejarahnya akan berulang lagi
Sebelum tibanya kehancuran

Namun yang percaya hanyalah mereka
Yang rindukan kekasih
Namun yang merindu hanyalah mereka
Yang selalu berselawat

Ya Nabi Ya Rasul Salamun 'Alaik
Ya Habib Salamun 'Alaik

Album : Syahadah
Munsyid : Nazrey Johani
http://liriknasyid.com



Komen aku: Lagu yang sungguh syahdu... dalam mengenangkan kembali perjuangan Rasululllah...

Sekadar mendengar nasyid, atau membaca sirah Baginda, tak sama dengan menghayatinya dengan bersungguh-sungguh dalam amal perbuatan... alangkah bagusnya kalau kita dapat meneruskan perjuangan Baginda, terjun dalam umat... bermandi air mata, darah dan keringat... melakukan perkara yang semirip dengan apa yang Nabi dan Sahabat pernah lakukan di dalam sirah yang mulia itu...

Barulah layak kita menerima syafaat...

Azam saya untuk keluar di jalan Allah, doakan saya!

4 comments:

Ziarah76 said...

keluar berapa hari tuan. Saya azam 40 hari 1 Jun 09. sebelum ijtimak ini. doakan saya

eksp said...

40 hari, lepas ijtima', insya Allah...

doakan saya juga =)

MZ said...

bulan Julai ada jor di masjid quaters KLIA.
wahai semua lelaki Islam,
sila pergi ye.

oh. dah lama x keluar eksp ni.
pergi 40hr cepat2, kang jd sejuk rumit pulak jadinya.

ahaks.

peace no war.
=)

eksp said...

ngaa... tuh dia.. karkunah sudah sound mahu pancung........... larikkkkk

heheheheheh