Tuesday, March 31, 2009

Hari ke-3 bertugas

Alhamdulillah...

Hari ke-3 bergelar cikgu....

Err... sebenarnya lebih tepat lagi, bergelar ustaz

Aneh? Kelakar? Pelik?

Tapi itulah hakikatnya..

Seorang lulusan sains... dalam bidang environment... yang bertahun semasa degreenya bermain dengan sampah, air tasik, hutan dan makmal.... malah latarbelakangnya tak pernah masuk sekolah agama rakyat, apatah lagi masuk madrasah untuk ambil hafiz @ alim, atau masuk sekolah menengah agama (sekolah menengah pun sekolah sains... heheh)

... tapi akhirnya kini saya bergelar ustaz, yang mengajar Pendidikan Islam, Hafazan dan Qiraati

Masya Allah!

Hehe...

SATU DIMENSI BARU DALAM HIDUP!!

Hari nih dikira hari ketiga saya mengajar di sekolah swasta tersebut. Syukurlah jugak, pengajaran subjek-subjek di atas hanya kepada budak sekolah rendah... so, takdelah rasa bersalah sangat

Saya jugak diberi tugas sebagai guru kelas, mungkin untuk sebulan nih kot... untuk ganti seorang ustazah yang cuti bersalin... agak sibuk jugak memandangkan ada tugas lain yang nak kena dibuat jugak selain dari mengajar

Owh, saya juga turut menjadi cikgu taekwando dan renang

Hahaha...

Hebat Allah!

6 comments:

Ladyship said...

Encik Hilmi pandai berenang?.

eksp said...

jadi cikgu renang, tak semestinya pandai berenang

=p

dust said...

hahahahahaha...
tlg bgtau nama sekolah sikit.
aku tanak antar anak aku kt situ.

Ladyship said...

ahaha.

hipokrit nye cikgu
*gelakguling*

ratu syahadah said...

ooo...ustaz...ustaz tu cikgu laki
saya panggil saudara sheikh la lebih tepat kan.sheikh org yg ajar agama...hehe.

eksp said...

nasrah: takpe... by the time ko ada sorang baby nanti, aku dah pun takde kat sekolah tuh... hahaha =p

atie: its not hipokrit.. tapi lebih kepada tradisi cikgu cikgi..

heheheh ^^

ratu syahadah: sheikh? tuh lagi besar sangat tuh standardnya... hehe