Friday, January 2, 2009

Hari Ini Hari Jumaat

Sejak bulan November, aku kurang lekat kat rumah sangat.... Banyak berjalan, berehat sambil mencari idea baru dan juga option baru, serta tempat baru untuk aku berhijrah sebenarnya.... Tu sebab jarang online macam dulu-dulu. Lagipun, internet kat rumah sewa nih problem pulak. Ada kabel terbakar (menurut pihak maintenance) yang menyebabkan semua line komunikasi beberapa rumah kat flat nih terputus... So rumah kami sekarang takde telefon, takde fax dan juga streamyx... Sedih tak?

Hehehe

Cuma dari Isnin arituh aku ada kat KL, setelkan beberapa urusan-urusan tertangguh kat sini, di samping pergi jumpa doktor dan pi berbekam petang Rabu lepas. So malam orang sibuk nak sambut New Year tuh, malam tuh la aku syok tidur selepas kepenatan akibat banyak darah dikeluarkan dari badan aku, walaupun darah kotor semua tuh... Heh... Sampai la semalam masih lagi pening-pening satu hari suntuk. Alhamdulillah, pagi nih bangun pagi dalam keadaan segar-bugar.

Bila sebut tentang tahun baru, tak kiralah tahun baru Hijriah mahupun Masihi, mesti kita akan cakap pasal azam tahun baru, kan? So aku dah fikirkan beberapa azam tahun baru aku kali ini, iaitu:

1. Aku nak turunkan berat badan
2. Aku nak mula execute bisnes yang dah dirancang dari tahun 2008
3. Aku nak kumpul duit untuk nikah dan kahwin
4. Aku nak keluar 40 hari tahun nih (setelah 2 tahun lebih tak khuruj)
5. Langsaikan nazar umrah tahun depan
6. Sambung masters (tak kira la kembali dalam environment, ataupun bidang lain)
7. Berubah menjadi yang lebih baik.... Insya Allah!

Kalau nak diikut time frame berdasarkan semua azam tahun baru kat atas nih, insya Allah semuanya possible untuk dicapai untuk tahun 2009 nih... maka yang penting adalah untuk berusaha mencapainya, dan selebihnya serah kepada Allah untuk tentukannya....

Bagaimana dengan azam tahun baru korang pulak?


Beberapa hari nih aku suka melayan lagu-lagu nih...

Adam - Benar-Benar


Afghan - Terima Kasih Cinta


Bunkface - Situasi


Layaannn....

4 comments:

Ladyship Atie said...

weee~

tertarik dgn azam no 1 n no3
semoga dipermudahkan ye!!;)

InsyaAllah..amiin

eksp said...

hehe...perli ek? =p

doakan tercapai la ek ^^

En Kid said...

alhamdulillah..
ayuh sama-sama menyempurnakan azam dan tekad yang dibina..moga tercapai di dalam redha Allah..
:)

eksp said...

kedek... azam aku nom.3 tuh, ko tak nak bersaing sekali ke?

hehehehe