Monday, December 15, 2008

Kembali ke KL

Rasanya lama jugak aku bermusafir.... dari KL ke tanjung malim... kemudian ke Penang.... ke Ipoh... akhirnya kembali ke KL...

Lama juga aku bercuti, tak tau la samada merehatkan minda dan fizikal... sampai aku kembali senang untuk terlena waktu malam, takde lagi penyakit susah nak tidur.... hehehe... alhamdulillah...

Dah lama jugak aku tinggalkan bilik aku nih... kesannya bilik jadi macam berhabuk.... malam semalam nak tido, terbersin-bersin aku dibuatnya.....

Walaupun seronok tinggal di Ipoh..

Makan berjaga...
Bilik tidur ada aircond..
Pagi-pagi boleh mandi air panas
Tempat joging pagi-pagi best.. siap ada "open gymnasium" lagi
Masjid kariah pun luas dan ada aircond..
Bilik sentiasa bersih...
Ada Astro, siap ada HBO, StarMovie lagi....

Tetapi...

Aku tetap memilih untuk hidup di berkelana, di rumah bujang ini... di bilik kecil ini... meskipun tidur sekadar beralaskan alas nipis... sempit... pagi-pagi terpaksa mandi air sejuk yang membuatkan badan menggigil... joging kat tempat ada batu-batu (jangan la aku jatuh lagi macam awal tahun arituh... huhu) bilik berselerak (faham-faham la bilik orang bujang.. hehe)

Mungkin sebab dah lebih daripada separuh hidup aku berjauhan dengan family, terbawak-bawak sampai sekarang.... dari mula arwah abah meninggal masa umur 11 tahun, until sekarang nih...

Dan alhamdulillah... kehidupan sebegini menjadikan aku matang, hidup independent... aku jugak belajar erti kehidupan ini dari perspektif yang berbeza....

Lagipun, tak macholah lelaki tak berkelana, betul tak? hehehe

Seandainya aku jadi pindah ke utara pun, aku akan ke Penang.... masih nak teruskan kehidupan berkelana ini...

Sampailah seruan "munakahat" itu tiba.... hahahah... insya Allah!!

2 comments:

En Kid said...

munakahat?..
aik?..gaya macam dah dekat tu..
hehehe...
:)

eksp said...

aku cakap je kedek... tak bermakna dah dekat daa.... heheh =p