Tuesday, December 30, 2008

Aku bukan musuh harta?

Aku main-main google, terjumpa lagu ni... dia punya description ~ Lagu Dr Asri yang kena gam... lepas dengar, rasa macam menarik pulak. So aku rasa macam nak tempek kat sini...



Lagu nih lirik oleh Dr. Asri, dinyanyi oleh Kopratasa kalau tak silap aku dan ada dalam album baru ~ "Yang Benar Tetap Benar" ~ menampilkan kumpulan baru ~ Algebra..

Lagu tempo ala-ala lagu patriotik. Masa mula-mula dengar, aku ingatkan kot la kumpulan Senario ke yang nyanyi... Hahaha...

Dan aku rasa liriknya memang membuatkan mereka yang "termakan cili" akan "terasa pedasnya" sampai ke "medula oblangata"

Macam-macamla.... yang pasti liriknya boleh membuatkan kita tersedar kembali pada diri sendiri... dan seandainya satu hari nanti diuji Allah untuk menjawat sesuatu jawatan, fikirlah masak-masak akan bait-baik lirik yang terkandung dalam lagu ni.... Jangan pulak pakai kebas harta rakyat, bekam harta awam....

Wallahualam....

Semoga Allah pelihara kita semua.... Takut hari ini kita cakap kemain lagi, tapi esok bila diuji kita yang mula-mula paling cepat goyah... Hmmm

2 comments:

Anonymous said...

kang blog ko kena gam gak..har har har

eksp said...

hahaa...

takpe... blog aku bukan kategori media arus perdana

=p