Thursday, April 9, 2009

Melayan Celoteh

Berikut adalah senarai celoteh budak-budak yang sering didengari sejak mengajar sekolah rendah nih...:

1. "ustat... ustat... tengok dia nih... dia nakal ustat"

2. "ustat..... dia pukul saya ustat..."

3. "ustat.... nak pi toilet, ustat.... tak tahan dah nihhh"

4. "ustat... kenapa ustat pakai kopiah warna nih?"

5. "ustat.... ustat dah kawen ke belum?"

6. "ustat.... ustat dah makwe tak?"

7. "ustat umur berapa tahun? saya ada abang umur 20 tahun..."
pastu menyampuk sorang lagi kat sebelah, "haa... ayah saya pun umur 46 tahun" (apa kaitan dengan umur aku pulak nih???)

8. "ustat tinggal kat mana?"

9. "ustat kat rumah ada PS2 tak?"

10. "ustat dah besar nak jadi apa? (adoiii... ustaz dah besar la sayang woii... dah terlebih besar dah pun nih.... hahahah )

11. (masa kelas hafazan) "ustat hafal Quran tak? abang saya hafal semua Quran tau... fuiyooo"

12. "ustat... dia ngorat budak pompuan ustat"

13. "ustat... bila ustat nak belanja saya?" (amboi, aku baru keje masuk 2 minggu, ko dah pandai pow aku aaa )

14. "ustat, nak pinjam laptop ustat nak main game, boleh?"

15. "ustat... saya ada kakak umo 20 tahun, dia cun ustat........ ustat taknak kenal ke??"


adoilaaa...

begitulah serba sedikit ragam bebudak nih... kelakar sebenarnya... tapi inilah alam sekolah rendah, yang aku, korang dan kita semua pernah lalui...

mungkin kita dulu antara orang yang pernah guna perkataan-perkataan kat atas nih dengan cikgu kita dulu.. heh

16 comments:

Ziarah76 said...

ustaz ohh ustaz... saya baru nak start...huhu

MZ said...

mase saye jadi guru ganti kat sekolah rendah dulu,
ada sorang budak pmpuan cakoyisap

"ustazah, jam ustazah cantiklah macam jam abang saye"

saye pakai jam Casio boyish mase tuh.
haha.
ustazah yg cool.

anyway, jadi guru mmg best la.
dapat hadiah mase hari guru nanti byk wo!
terharu gila.

dust said...

gimme five la hilmi!!
hahaha...
tp ada budak panggil aku cikgu kakak..

Ladyship Atie said...

ahaha.


orait la tu encik hilmi
dah rezeki depan mata tu,
jangan ditolak;p
dah ade recommendation lagi tuu.
biasenye kids dont lie.
so their statement is highly reliable;p

ratu syahadah said...

mmg la.itu la kanak2.meriahkan.....

eksp said...

mutakalim: nih ustat celup je nih sebenarnya... hehehe

maryam: tengah mengharapkan agar ada budak yang hadiahkan PS2 ke... PS3 ke...

muehehehehhe =p

nasrah: cikgu kakak? hahaha.. ko tuh badan kiut sangat... murid2 ko tak dapat terima hakikat yang ko seorang cikgu... *gelakguling*

atie: hahaha..

sesungguhnya perbuatan itu sungguh melanggar etika seorang guru...

dan sesungguhnya saya saya seorang guru yang skema..

muahaha =D

ratu syahadah: yaa... begitulah kanak2... best jugak melayan perangai depa nih...

hehe

MZ said...

ehem.

harap pada Allah bukan pada makhluk.

MZ said...

eh, apsal mcm lain macam 1st comment tu?

cakoyisap?

typo yg sangat tidak perasan.

haha.

sori. sori

ratu syahadah said...

sebab tu kita digalakkan berkawan or bercampur dgn org yg tua dari kita dan bercampur dgn kanak2. sebab org tua akan menyebabkan kita matang dan kanak2 akan buat kita ceria dan tidak stress sereta rasa sentiasa muda.percayala..sebab saya juga seorang kanak2.hahahaha

eksp said...

maryam: sekali kena pancung daa....

tuh la.. memula ingatkan amenda la cakoyisap tuh... ingatkan bahasa bebudak usim ke..

hehehe

ratu syahadah: betul tuh...

tapi pergaulan yang terlebih pun boleh buat stress jugak dibuatnya... heh

ratu syahadah said...

kena la tau macam mana nak handle kanak2 n org tua.tu la kena gaul gak.baru tau.

MZ said...

typo sebab sambil2 buat tesis.
pepaham je la.

haha.

Hannah Montana kate Nobody is Perfect.

eh?
oops.

Akula Nora said...

Angkat tangan "Ustat...saya lapo... ustat taknak blanja makan ke?"

eksp said...

nora: hahaha...

dewan makan ada bagi makan 3 kali sehari kat sekolah nih... sila makan di situ

=p

junkfood said...

ustat... ustat bila nak kawen?

Anonymous said...

haha..lawak la pulak..
layankan je la budak2 tu..:P